torsdag 20 maj 2010

Lösnäsor







Lösnäsor kan man kalla det när man inte gör reklam för själva produkten direkt utan gör reklam för den med hjälp av en annan idé. Då gäller det att det ändå finns någon koppling som gör att man minns vad det var reklam för.

Idéerna i reklamerna här ovan är egentligen ganska bra. Bra mat kan bli dålig. Det ligger rätt i tiden när vi börjat tänka på vad det egentligen är för konstiga konserveringsmedel och färgämnen i maten. Men är det någon som kommer ihåg vad det egentligen var reklam för? Jag gör det inte. Loggan är väldigt liten också.


So good you´d sell your mother for it. Man ser reklamen eftersom den visar en människa med en FOR SALE-skylt. Men kommer man ihåg att det är reklam för Sprite? Förmodligen inte. Speciellt som det inte känns som de vanliga läskedrycksreklamerna som brukar satsa på att vara lite häftiga och visa snygga törstiga människor och bubblande drycker med isbitar i.

Så, halva tanken var god, men jag tycker inte det räckte ända fram.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar